14 Ocak 2010 Perşembe

Maçlar 4 Yıl Daha Digiturk' te ...


Bugün ligin yayın ihalesi vardı. Türk Telekom ve Dıgıturk arasında geçen kıyasıya rekabeti Dıgıturk kazandı. Ortaya çıkan sonuca göre Dıgıturk, Türk futboluna 4 yıl süreyle her yıl 321 milyon dolar aktaracak. Bu rakam bir öncekine göre % 126 daha fazla. Yani bu da demek oluyor ki Türk futboluna ve klüplere inanılmaz bir para desteği sağlanacak. Dileğimiz şudur ki, klüplerin de bu parayı har vurup harman savurmayıp; takımlarının gelişimine, altyapılarının gelişmine, statlarının iyileştirilmesine harcamaları ve niyahetinde Türkiye' deki futbol izleyici kitlesine daha kaliteli bir lig sunmalarıdır.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Türk Telekom Rekabete Tat Kattı

2001 yılından beri lig maçlarını büyük başarıyla yayınlayan Digiturk Dijital Platform A.Ş. önümüzdeki 4 sezonda da bu iyi yaptığı işe devam edecek. Bunca geçen sürede naklen yayında son derece profosyonelleştiler. 30 ' un üstünde kamerayla haftada 4 canlı yayın yapmak pek de kolay değil. Kaldı ki sezonun son maçlarında haftalık naklen maç sayıları 8' i buluyor. Peki yayın konusunda bu kadar altyapısı ve tecrübesi olan, oturmuş bir müşteri kitlesine de sahip olan Digiturk karşısında Türk Telekom' un şansı neydi. Son günlerde televizyonlarda Türk Telekom' un 'EVET' kampanyası adı altında reklamlarını görüyoruz. Özelleştirildikten sonra hızla büyüyen Türk Telekom, dijital platform sektörüne de girecek önümüzdeki günlerde. Platformun adı da 'Tivibu' . Böyle bir platformla yayıncılık sektörüne girip, Avrupa ve Amerika' da benzerleri olduğu gibi bundlelar yapmayı planlıyorlar, yani bunun da anlamı kullanıcıya televizyon-internet-telefon paketi sunarak tek bir fiyat belirlemek. İşte bu noktada da lig yayın haklarını alıp, çok büyük bir adım atmak istediler. Ama burada da sektörde bir numara olan Digiturk' ü alt edemediler. İhaleyi kazanamasalar bile çıktıkları rakam çok ciddi. Bir adet bile müşterileri yokken böylesine bir risk almaları bile inanılmaz. Sonuçta karlı çıkan Türk futbolu oldu.

2 yorum:

  1. verilen bu paranın kimlerden çıkarılacağı aşikar. geç(iril)miş olsun !

    YanıtlaSil
  2. iki ihtimal var burada tabii ki.
    1- Digiturk üyelik aidatlarını arttırır. Bunu yaparsa elindeki 800 bin abonede de kayıp yaşar bence.

    2- Digiturk üyelik aidatlarını düşürür. Bu daha mantıklı bir adım olur. İnsanların kafelerde değil de artık kendi evlerinde ligtv izlemesine yardımcı olacak şekilde bir fiyat biçerler. Böylece hem müşterisi artar, dolayısıyla reklam gelirleri de.

    YanıtlaSil